Werkwijze

0. Kennismaking

We beginnen met een kennismakingsgesprek om te kijken of er een klik is: de basis voor een vruchtbare samenwerking. Ik krijg zo meteen een idee van jullie vraag, waardoor we vanuit hier het verdere proces kunnen bepalen.

1. Kick-off

Tijdens een kick-offsessie ga ik verder op jullie vraag in. Wat is de context van jullie product of dienst? Wie zijn de klanten en wat willen zij (van jullie)?

2. Merkbeleving

Na de kick-offsessie werk ik uit wat we hebben besproken en doe ik, mocht het nodig zijn, onderzoek. In deze fase definieer ik de beoogde merkbeleving en diep ik die verder uit. Welke merkwaarden kunnen in het ontwerpproces worden meegenomen om de juiste merkbeleving op bewust en onbewust niveau te creëren?

3. Strategie

Wat is het doel en welke stappen gaan we ondernemen om dat te bereiken? We definiëren de kern van wat jullie de klant willen vertellen. Aan de hand hiervan kijken we hóe we het gaan vertellen, op welke manier en met welke tools. Dit neem ik vervolgens mee in het ontwerpproces.

4. Concept en creatie

Ik vertaal de eisen en wensen naar een eerste idee en ontwerpopzet. Ik visualiseer de ontwerpen zo, dat jullie een goed beeld krijgen van hoe het er in de praktijk komt uit te zien en jullie dus ook goed een oordeel kunnen geven.

5. Evaluatie en uitwerking

Sluit het ontwerp aan bij het doel en de doelgroep? Voor mij blijft dit gedurende het hele proces de richtlijn. Ontwerpen zijn nooit in één keer af, ik ben ze altijd verder aan het uitwerkingen en finetunen.

6. Oplevering en implementatie

De puntjes op de i zijn minstens zo belangrijk als het idee. Ik eindig met aandacht voor de details en de oplevering van het ontwerp in de juiste bestandsformaten. Zo kan het op de juiste manier worden geïmplementeerd en gebruikt binnen alle communicatiedoeleinden.

Wat verwacht ik van jullie?

Betrokkenheid bij het project en passie voor jullie bedrijf
Eens kennis maken?